GARANTIE TEXTIEL
ALGEMENE VOORWAARDEN
ONTWERP-DRUKWERK-TEXTIELBEDRUKKING
Bij elke geplaatste bestelling, aangevraagde offerte, afname van onze diensten en / of gegunde opdracht, ook als deze mondeling tot stand zijn gekomen, zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op al onze producten, diensten en opdrachten. Genoemde prijzen zijn exclusief BTW en onder voorbehoud van wijzigingen.
Artikel 1. Definities
Partijen: Opdrachtgever en opdrachtnemer
Opdrachtnemer: Sasusa Textielbedrukking, vertegenwoordigd door zaakvoerder of gevolmachtigd medewerker.
Opdrachtgever: Een particulier, zelfstandig ondernemer, gevolmachtigd vertegenwoordiger van een onderneming of natuurlijk persoon welke een overeenkomst heeft gesloten met opdrachtnemer
Bestanden: Digitale informatiedragers, digitale bestanden, foto’s, teksten, e-mail of op andere wijze overdraagbare inhoud, bruikbaar voor opdrachtnemer
Overeenkomst: Een verbintenis, zoals deze is gedefinieerd in Artikel 1101 Boek 3 van het Burgerlijk Wetboek, gesloten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer
Opdracht: Een door de opdrachtgever en opdrachtnemer afgesproken levering van producten en / of diensten vastgelegd door een (mondelinge) overeenkomst
Concept eindproduct: Tussentijds gepresenteerd resultaat van de opdracht
Eindproduct: Eindresultaat van de opdracht, zijnde een ontwerp als digitaal bestand, fysiek drukwerk als belettering, textielbedrukking of andere door opdrachtnemer leverbare producten/ diensten.
WERKPROCES ONTWERP-DRUKWERK-BELETTERING-TEXTIELBEDRUKKING
Artikel 2. Werkproces
In alle werkzaamheden met betrekking tot ontwerp, drukwerk, belettering, textielbedrukking en anders te leveren producten en diensten, tracht opdrachtnemer naar telkens eenzelfde werkproces te doorlopen, zoals in onderstaande artikelen 3 tot en met 12 beschreven. In sommige situaties is het niet wenselijk, haalbaar en / of nodig om alle stappen van het proces te volgen en kan, al dan niet in overleg met opdrachtgever, besloten worden één of meerdere acties niet uit te voeren. Zelfs bij het niet uitvoeren van één of meerdere stappen, blijven de voorwaarden benoemd in de bijhorende artikelen onverminderd van kracht.
Artikel 3. Bespreking (en akkoord tot) opdracht
Artikel 3.1. – totstandkoming overeenkomst
Voorafgaand aan een opdracht, kan een (potentiele) opdrachtgever verzoeken tot een vrijblijvend overleg met opdrachtnemer. Dit kan zowel digitaal als fysiek plaatsvinden. In dit overleg kan van beide partijen een inbreng worden verwacht, welke voorafgaand kan worden gecorrespondeerd. Ten einde van het gesprek komt een overeenkomst tot stand, wanneer zowel opdrachtgever als opdrachtnemer akkoord gaat voor een verdere samenwerking, ten einde de levering van een (eind-) product en / of dienst door de opdrachtnemer.
Artikel 3.2. – directe totstandkoming overeenkomst
Een overeenkomst komt tevens tot stand, wanneer opdrachtgever opdrachtnemer direct (mondeling en / of schriftelijk) de opdracht geeft een product en / of dienst te leveren en opdrachtnemer de opdracht accepteert.
Artikel 4. Offerte
Artikel 4.1. – inhoud, rechten en verval
Na het in artikel 3 bedoelde overleg, zal door opdrachtnemer een offerte worden opgemaakt. Deze offerte betreft een indicatie van het uiteindelijk door opdrachtgever te betalen bedrag en de uiteindelijke factuur.
Artikel 4.1a. – Aan de offerte kunnen geen rechten worden ontleend. Opdrachtnemer kan te allen tijde en zonder enig overleg de offerte aanpassen.
Artikel 4.1b. – Opdrachtnemer zal in elk geval de offerte aanpassen, indien;
Aanvullende werkzaamheden en / of kosten zijn uitgevoerd zoals bedoeld in de artikelen 6, 7, 8 en 11
Extern uitbesteedde producten en / of diensten duurder blijken te zijn dan begroot
Eerder niet verrekende korting(en) worden toegepast
Artikel 4.1c. – Indien de offerte binnen 14 dagen niet als factuur is betaald door opdrachtgever en / of geen uitvoering kan worden c.q. is gegeven door opdrachtnemer, komt deze automatisch te vervallen.
Artikel 4.2. – aanpassing offerte
Gedurende het werkproces kan de opdracht worden aangepast. Tussentijds kan derhalve worden gekozen een aangepaste offerte te presenteren, zoals bedoeld in artikel 4.1b,
waarbij de verwachtte kosten dichter bij de uiteindelijke factuur zullen staan.
Artikel 5. Aanleveren bestanden
Artikel 5.1. – risico
Het door opdrachtgever aanleveren van de door opdrachtnemer te verwerken bestanden en informatie, gebeurt door en op risico van opdrachtgever. Opdrachtnemer is in geen enkele wijze verantwoordelijk eventuele verzendkosten, schade en/ of verlies van bestanden en informatie.
Artikel 5.2. – bruikbaarheid
Aangeleverde bestanden en informatie dienen direct bruikbaar en te verwerken te zijn voor opdrachtnemer.
Artikel 5.2a. – Opdrachtnemer zal, indien gevraagd, op voorhand aangeven welke bestand(typen) aangeleverd dienen te worden
Artikel 5.2b. – Indien bestanden niet (voldoende) bruikbaar worden aangeleverd, zal opdrachtnemer opdrachtgever verzoeken de bestanden of informatie bruikbaar aan te leveren, met de betreffende specificaties.
Artikel 5.2c.- Indien opdrachtgever niet in staat is bestanden in (voor opdrachtnemer) bruikbare vorm aan te leveren, kan opdrachtnemer de daar voor extra te maken kosten in rekening brengen.
Artikel 5.3. – fouten in kwaliteit tekst en / of bestanden
Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor fouten in de door opdrachtgever aangeleverde bestanden, zoals fouten in de kwaliteit van de bestanden, schrijf- of stijlfouten in teksten, of op andere manier tekortkomingen ten kosten van het eindproduct. Opdrachtnemer is derhalve niet verantwoordelijk voor de inhoud van door opdrachtgever aangeleverde teksten. Teksten worden door opdrachtnemer niet gecontroleerd op inhoud, noch taalkundig gecorrigeerd .
Artikel 6. Concept eindproduct
Artikel 6.1. – presentatie
Opdrachtnemer presenteert een concept eindproduct indien mogelijk en wanneer dit gewenst wordt door opdrachtgever en/ of opdrachtnemer. Wanneer, in welke staat, en op welke wijze een concept eindproduct wordt gepresenteerd, wordt in overleg tussen partijen vastgesteld. Dit kan een digitale presentatie betreffen of het tonen van een proefdruk.
Artikel 6.1a. – Indien géén concept eindproduct wordt gepresenteerd en / of opdrachtgever akkoord geeft voor de definitieve opdracht, zonder enige kennisneming van een (concept) eindproduct, zijn fouten in teksten en / of ontwerp, ook wanneer deze fouten zijn gemaakt door opdrachtnemer, en de kosten van herstel hiervan, volledig op risico (en kosten) van opdrachtgever.
Artikel 6.2. – eigendomsvoorbehoud
De presentatie heeft enkel tot doel het eindproduct te vormen of tot stand te laten komen. Het concept eindproduct is eigendom van opdrachtnemer, opdrachtgever kan derhalve op geen wijze aanspraak maken op de (volledige) inhoud van het concept eindproduct, anders dan het door opdrachtnemer geleverde.
Artikel 6.3. – afwijkingen
Het concept eindproduct betreft een (globaal) concept. Het daadwerkelijk eindproduct kan derhalve afwijken van het gepresenteerde concept.
Artikel 7. Goedkeuring opdracht/ goedkeuring voor druk
Artikel 7.1. – beoordeling
Het concept eindproduct wordt door opdrachtgever in het geheel beoordeeld.
Artikel 7.1a – Eventuele wensen voor aanpassingen en / of wijzigingen worden digitaal kenbaar gemaakt, waarna opdrachtnemer eventuele kleine aanpassingen en/of wijzigingen zal doorvoeren.
Artikel 7.1b – Bij geheel nieuw aangeleverde c.q. kenbaar gemaakte wensen en / of substantiële aanpassingen kan opdrachtnemer bepalen de hiervoor gemaakte (extra) werkzaamheden en / of kosten door te rekenen aan opdrachtgever.
Artikel 7.1c – Opdrachtgever kan er voor kiezen het gehele concept geheel vrijblijvend af te wijzen.
Artikel 7.1d – Indien opdrachtgever aanpassingen vraagt, zoals bedoeld in artikel 7.1a en 7.1b, zal bij het uitvoeren van deze aanpassingen de vrijblijvendheid van artikel 7.1c komen te vervallen.
Indien opdrachtgever na aanpassingen alsnog besluit het gehele (concept) eindproduct af te wijzen, is opdrachtgever vergoeding van werkzaamheden en / of kosten onherroepelijk verschuldigd, zelfs als deze uiteindelijk geen eindproduct afneemt.
Indien opdrachtgever herhaaldelijk nieuwe aanpassingen verzoekt, kan opdrachtnemer de extra kosten en / of werkzaamheden verrekenen aan opdrachtgever, zelfs als deze uiteindelijk geen eindproduct afneemt.
Artikel 7.2. – goedkeuring opdracht
Het (aangepaste) concept eindproduct zal (digitaal) worden gepresenteerd aan opdrachtgever. Indien geen nieuwe aanpassingen gewenst zijn, kan opdrachtgever akkoord geven voor uitvoering van de opdracht.
Artikel 7.2a – Indien opdrachtgever akkoord is met het concept eindproduct, kan opdrachtgever dit corresponderen door middel van;
Invullen van het formulier “goed voor druk”, te ondertekenen en te retourneren naar opdrachtnemer, door via e-mail de tekst “goed voor druk” te corresponderen of op andere wijze aan te geven akkoord te zijn om over te gaan tot uitvoering / productie van het eindproduct.
Het akkoord bij voorkeur schriftelijk te bevestigen. Mondelinge bevestiging geldt ook als akkoord en verplicht opdrachtgever onverminderd tot afname van het eindproduct.
Betaling van het volledige/aanbetaling offertebedrag; indien geen schriftelijke en / of mondelinge bevestiging en / of akkoord van de opdracht is gegeven,
Artikel 7.2b. – Door “goed voor druk” of op andere wijze goedkeuring te corresponderen zoals bedoeld in artikel 6.2a, komt opdrachtgever overeen dat;
Deze kennis heeft genomen van de staat van het gepresenteerde concept eindproduct en de daarbij horende (definitieve) offerte, als bedoeld in artikel 4.
Artikel 7.2c. – Het gecorrespondeerde “goed voor druk”, of op andere wijze akkoord, zoals bedoeld in artikel 7.2a geldt als het sluiten van een bindende overeenkomst en heeft onherroepelijk tot gevolg het plaatsen van de, in de (definitieve) offerte bedoelde, bestelling. Opdrachtgever is met het corresponderen van goedkeuring het volledige bedrag verschuldigd, vernoemd in het de (definitieve) offerte.
Artikel 7.2d. – Het (aangepaste) concept eindproduct blijft te allen tijde eigendom van opdrachtnemer, opdrachtgever kan derhalve op geen wijze aanspraak maken op de (volledige) inhoud van het concept eindproduct, anders dan het door opdrachtnemer geleverde.
Artikel 7.3. – aanpassingen
Aanpassingen als bedoeld in artikel 7.1 zijn niet meer mogelijk na goedkeuring, zoals bedoeld in artikel 7.2. Opdrachtgever kan er voor kiezen een volledig nieuwe bestelling te plaatsen, welke op geen enkele wijze een ontbinding van de in artikel 7.2c. bedoelde overeenkomst tot gevolg kan hebben.
Artikel 7.4. – fouten
Constatering van fouten (zoals tekstuele of ontwerptechnische fouten, of formaat van het eindproduct) door opdrachtgever op elk moment na goedkeuring, zoals bedoeld in artikel 7.2, is op kosten en risico van opdrachtgever. Kosten voor het repareren van fouten na goedkeuring zijn in het geheel voor opdrachtgever.
Artikel 8. Géén akkoord concept eindproduct
In het geval dat opdrachtgever geheel niet tevreden is met het door opdrachtnemer gepresenteerde concept eindproduct, als bedoeld in artikel 6, kan opdrachtgever (eenzijdig en) geheel vrijblijvend besluiten de opdracht te annuleren. Indien opdrachtgever besluit het concept eindproduct aan te laten passen als bedoeld in artikel 7.1a, blijft (eenzijdig) annuleren van de opdracht mogelijk, maar is opdrachtnemer gerechtigd de volledige som van de gemaakte kosten en / of uitgevoerde werkzaamheden in rekening te brengen bij opdrachtgever, ook al is er geen sprake meer is van een enig eindproduct.
Artikel 9. Betalingstermijn(en) en –wijze(n)
Artikel 9.1. – facturatie
Bij akkoord voor uitvoering van de opdracht, zoals bedoeld in artikel 7.2, zal op basis van de offerte als bedoeld in artikel 4 een factuur worden opgesteld.
Artikel 9.2. – betalingstermijn
Betaling van het volledige factuurbedrag dient plaats te vinden binnen 7 werkdagen na dagtekening van de factuur.
Artikel 9.2a. – Het staat opdrachtnemer vrij tot een overeenkomst te komen met opdrachtgever, om de factuur in twee termijnen (één termijn vóór en één termijn ná levering van het eindproduct) te betalen. Hierbij kan een toeslag van 5% worden verrekend door opdrachtnemer.
Artikel 9.2b. – Opdrachtgever kan een dergelijke betaling in twee termijn altijd verzoeken bij opdrachtnemer. Opdrachtnemer mag een dergelijk verzoek te allen tijde weigeren, zonder enige uitleg aan opdrachtgever verschuldigd te zijn.
Artikel 9.2c. – Opdrachtnemer kan per individuele factuur de betalingstermijn wijzigen, indien deze hiertoe noodzaak ziet, zonder enige uitleg aan opdrachtgever verschuldigd te zijn.
Artikel 9.3. – betalingswijze
Betaling geschiedt door storting op bankrekening van opdrachtnemer, via een pin betaling in de winkel óf van hand tot hand.
Artikel 9.4 – eigendomsvoorbehoud
Indien betaling in twee termijnen en / of achteraf wordt overeengekomen, blijft opdrachtnemer eigenaar van het volledige (concept) eindproduct, tot het gehele gefactureerde bedrag is betaald door opdrachtnemer
Artikel 9.4a – Bij uitblijven van betaling van het volledig gefactureerde bedrag, is opdrachtnemer gerechtigd het eindproduct te allen tijde op te eisen en als zodanig in te vorderen.
Artikel 9.4b – Na betaling van het gehele gefactureerde bedrag wordt opdrachtnemer eigenaar van het eindproduct.
Artikel 9.4c – Opdrachtnemer mag extra drukken, foto’s, kopieën of andere wijze van duplicaten van het (concept) eindproduct te allen tijde behouden voor het eigen portfolio en deze dan als zodanig openbaar maken en gebruiken.
Artikel 9.5. – uitvoering opdracht
Pas ná betaling van de volledige factuur, of de afgesproken eerste termijn, zal de opdracht worden uitgevoerd en / of bestelling(en) worden geplaatst ter voltooiing van het eindproduct.
Artikel 9.6
Bovenstaande artikelen m.b.t. betalingsvoorwaarden, -wijzen en -termijnen blijven te allen tijde en onverminderd van kracht, ook indien werkproces niet is doorlopen of uitgevoerd zoals uiteengezet in de algemene voorwaarden.
Artikel 10. Betalingsherinnering(en) en aanmaning(n)
Artikel 10.1 – eerste herinnering
Indien de betalingstermijn zoals bedoeld in artikel 9.2 wordt overschreden, zal opdrachtgever hiertoe een schriftelijke herinnering via e-mail en / of post ontvangen.
Artikel 10.1a – Opdrachtnemer kan hierbij een eenmalige administratiekost in rekening brengen à € 9,95
Artikel 10.2 – herhaalde herinneringen
Indien betaling uitblijft nà de eerste schriftelijke herinnering, kan opdrachtnemer een tweede herinnering sturen.
Artikel 10.2a – Bij het uitblijven van betaling, ook na de tweede herinnering, zal een laatste aangetekende herinnering per post worden opgesteld.
Artikel 10.2b – Bij verder uitblijven van betaling, zal opdrachtnemer de incasso via derden- en of juridische wegen bewerkstelligen. Alle bijkomende kosten zijn voor rekening opdrachtgever.
Artikel 10.2c – Bij het uitblijven van betaling nà levering van product, zal opdrachtnemer tevens het (concept) eindproduct terugvorderen zoals bedoeld in artikel 9.4a, onverminderd de verplichting van opdrachtgever de volledige factuur te voldoen. Pas na volledige betaling zal het (concept) eindproduct worden terug geleverd.
Artikel 11. Levering eindproduct
Artikel 11.1. – levering
Levering van het eindproduct vindt plaats ná betaling van het, in de (definitieve) offerte overeengekomen, bedrag en ná de door opdrachtnemer genoemde leveringstermijn.
Artikel 11.1a. – Opdrachtnemer is in geen geval aansprakelijk voor vertraging in die levering(stermijn). Er kunnen dan ook geen rechten worden ontleend aan de door opdrachtnemer genoemde verwachtte leveringstermijn.
Artikel 11.2. – leveringsplaats
De levering van het product vindt plaats, door afhaling van opdrachtgever bij opdrachtnemer, in onze winkel.
Artikel 11.2a – Het staat opdrachtgever en opdrachtnemer vrij afspraken te maken over levering bij opdrachtgever
Artikel 12.Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
12.1.Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
12.2.Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
12.3.Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het retourformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
12.4.Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Bij levering van diensten:
12.5. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
12.6.Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
12.7 – Kosten in geval van herroeping
Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht,komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening. KOSTEN: retourzendingen dienen met pakket-dienst (met track and trace) teruggestuurd te worden naar ons adres.. Dit kan via DPD of post.nl. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.
12.8 – Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
SPECIFIEKE ALGEMENE VOORWAARDEN
Artikel 13. (Bedrukt) textiel
Artikel 13.1. – bedrukt (textiel)
Al het bedrukt textiel is maatwerk en wordt op aanvraag van opdrachtgever geproduceerd; ook indien voorbeelden/ ontwerpen van opdrachtnemer worden gedrukt, is sprake van maatwerk. Ook alle andere bedrukte artikelen zijn in alle gevallen op maat geproduceerd en geleverd.
Artikel 13.1a. – retour en / of ruiling is derhalve, conform artikel 13.4, niet mogelijk
Artikel 13.2. – pasmaten
Indien gewenst door opdrachtgever, zal opdrachtnemer pasmaten ter beschikking stellen voor het passen van textiel (hiervoor wordt een borg berekent)
Artikel 13.2a. – Pasmaten kunnen worden gepast in onze winkel
Artikel 13.2b. – Indien gewenst kunnen pasmaten worden meegenomen door opdrachtgever, ten einde de pasmaten op eigen locatie te passen. Hiervoor zal een borgsom in rekening worden gebracht, welke bij onbeschadigd retour direct en cash zal worden geretourneerd.
Artikel 13.2c. – Indien opdrachtgever geen gebruik maakt, of wenst te maken, van de mogelijkheid van het gebruik van passen, is opdrachtnemer in geen geval aansprakelijk voor onjuiste maten. Het textiel kan niet worden geretourneerd en / of geruild, noch kan hiertoe vergoeding worden gevraagd door opdrachtgever.
Artikel 13.3. – wasvoorschriften
Opdrachtgever dient te allen tijden zich aan de was voorschriften te houden, zoals deze aangegeven zijn in de kleding.
Artikel 13.3a. – Bedrukt textiel dient altijd binnenste buitengewassen te worden
Artikel 13.3b. – Indien de reguliere wasvoorschriften het toelaten, dient het textiel gestreken te worden aan de andere zijde van het textiel dan van de bedrukking. Bedrukkingen zelf mogen NOOIT direct worden gestreken.
Artikel 13.3c. – Bedrukt textiel mag nooit worden gedroogd een droogkast /wasdroger.
Artikel 13.4. – vervallen van garantie
Indien opdrachtgever de wasvoorschriften van artikel 13.3 niet volgt, komen onherroepelijk alle garanties op het gehele product te vervallen.
Artikel 13.5. – bedrukking aangeleverd textiel
Opdrachtgever kan textiel zelf aanleveren voor bedrukking. In het geval dat het te bedrukken textiel niet van opdrachtnemer zelf komt, kan opdrachtnemer niet op de hoogte zijn van de kwaliteit / drukmogelijkheden van het textiel en kan derhalve; Wij geven uiteraard garantie op de opdruk en op kleding welke door ons is geleverd. Wij kunnen geen garantie geven op de kleding die u zelf aanlevert. Dit geldt ook als er tijdens het drukproces iets mis gaat, waardoor de kleding bijvoorbeeld onbruikbaar wordt!
– geen garanties bieden op de houdbaarheid van de bedrukking;
– in geen geval aansprakelijk worden gehouden voor eventuele beschadigingen tijdens het drukproces